6 października 2024

Wzrok i okulary

Ekologiczne produkty

Pierwsze zabawki dla niemowlaka – jakie wybrać?

Nie ma nic dziwnego w tym, że zabawki zajmują w życiu dziecka istotne miejsce. Ważne jest jednak to, aby dzieci miały do dyspozycji takie warianty zabawek, jakie będą dla nich bezpieczne, a jednocześnie będą mogły przyczynić się jakoś do ich rozwoju w aspekcie psychofizycznym. Jak się okazuje, za pomocą zabawek można skutecznie symulować sferę motoryczną oraz sensoryczną u dziecka. Tak naprawdę wszystkie z typowych zabawek, po jakie sięga się w przypadku niemowlaków odgrywają taką rolę.

Wszelkiego rodzaju grzechotki, gryzaki oraz inne przedmioty kupowane z myślą o dzieciach w pierwszych tygodniach i miesiącach życia oddziałują na różne zmysły dziecka – słuch, wzrok, dotyk. Stąd bardzo ważne, aby ich nie pominąć i zakupić je z myślą o swoim dziecku. Odpowiednie zabawki dla małego dziecka – kryteria wyboru Standardy sanitarne i związane z bezpieczeństwem w przypadku niemowląt są zdecydowanie bardziej wyśrubowane niż w przypadku innych rodzajów zabawek, czemu absolutnie nie należy się dziwić. Tym ważniejsze jest, aby sami rodzice wzięli to sobie do serca i kupowali dokładnie te akcesoria, jakie spełniają wymogi.

Wszelkie zastrzeżenia służb sanitarnych są dla zabawek dyskwalifikujące. Powinny być one wolne do toksyn, jakie mogły zaszkodzić dziecku. Nie mogą wywoływać alergii ani podrażnień skóry, jaka u niemowląt jest naprawdę delikatna i co za tym idzie podatna na wszelkiego rodzaju negatywne czynniki. Czego nie może zabraknąć w zasięgu rączek dziecka Istnieją pewne propozycje w zakresie zabawek dziecięcych, które można spokojnie uznać za elementarne i kluczowe z punktu widzenia dziecięcych zabaw okresu niemowlęcego.

Trzeba mieć na uwadze, że w tym specyficznym okresie życia dziecka pojęcie zabawy przedstawia się nieco inaczej i nie jest w pełni świadomym działaniem. Stąd zabawki w postaci grzechotek, gryzaków, książeczek sensorycznych czy łapaczy snów są proste w formie i koncentrują się na zaznajamianiu dziecka z podstawowymi kolorami, kształtami czy dźwiękami.